onsdag 17. desember 2008

Prøve eksamen

Prøve eksamen

Når jeg fikk oppgaven startet jeg med og sette meg ned og prøvde og tenke på en god aktivitet. En aktivitet som jeg kunne få inn alle de målene som jeg trengte og ha med. Jeg ville ha en aktivitet som jeg synes er morsom og noe som jeg vet barn synes er gøy. Jeg fant ut etter vært at jeg hadde lyst til og ha en aktivitet som handlet om blånisser fordi, det er noe barn synes er veldig spennende og siden det snart er jul. Så da fant jeg ut at jeg ville lese et kapitel fra oken Jul på månetoppen, som handler om både blånisser og rødnisser. Etter det så skulle de en blånisse eller rødnisse vær, og bruke fantasien de har til og skape noe eget. Dette er en veldig bra lek for barna er med på og bestemme selv hva de vil lage.
Det jeg da begynte med var og begynne og skrive og finne stoff om alle målene jeg skulle ha om.
Slik at jeg viste med meg selv at jeg hadde helt full forståelse om alle målene. Jeg fant fram ting og materialer som jeg trengte for og ha denne aktiviteten. Og begynte og plalegge hvordan jeg skulle gjennomføre den.
Jeg spurte noen elever fra klassen om de kunne hjelpe meg i aktiviten. Så jeg hadde 3 elever fra klassen som skulle være barn som gjorde denne aktivitene jeg planla.


Hvordan jeg føler det gikk?

Jeg synes det gikk veldig bra og jeg følte at jeg klarte og gjennomføre den slik jeg hadde planlakt. Jeg var jo selvøfgelig litt usikker på om alt skulle gå slik jeg hadde tengt siden jeg ikke hadde gjort aktiviteten før og viste ikke helt hvordan alt skulle gå. Men det gikk veldig fint, og alt gikk sånn som jeg tengte. Det jeg gjorde var og starte med og vise den planen som jeg hadde laget for hvordan jeg ville gjøre alt. Så hentet jeg de elevene jeg skulle bruke som barn i aktiviteten og startet. Underveis så stoppet jeg aktiviteten, og fortalte læreren (sensor) om hvordan jeg f.eks fikk med det ene målet når jeg f.eks viste barna hva de skulle gjøre.
Alt gikk veldig bra og det gikk sånn jeg hadde tengt.

Ingen kommentarer: