onsdag 18. mars 2009

Dans i skolen

Hvordan gikk det og gjennomføre aktiviteten?


Denne uken så skulle vi gjennomføre Aktiviteten vår på praksisplassen. Jeg og Marthe har laget et dansekurs som går utover i 4 uker. Hvor vi skal ha et dansekurs med barna og lære dem en dans, to ganger vær. Når Marthe har kurset er jeg der og oppserverer og hjelper til om noen trenger litt ektra hjelp. Og omvendt.


Det første jeg gjør er og sette på noe musikk, og la barna danse litt fritt for og bli varme. Etter på så skal barna gjøre de bevegelsene jeg gjør for og varme opp.
Jeg lar også ett og ett barn være med på og bestemme hvilken bevegelse de vil gjøre. Slik at alle blir inkludert i dansen og får være med og bestemme.
Etter på så begynner jeg og gjennomgå alle de forskjellige trinnene, og ser hva de husker fra sist gang med Marthe.
Barna er veldig engasjert i dansen og det og lære nye ting sammen med andre.
Etter på har vi et lite avslutningsmøte hvor vi snakker om hva de synes om dette? om de synes det var gøy? og om noe kunne vært annerledes?


Ingen kommentarer: