onsdag 19. november 2008


Hvordan jeg har gjennomført aktiviteten i praksisen?


Jeg hadde en aktivitet som heter Hund og Hare i jungelen. Dette er en veldig aktiv og sosial lek. Fleste barn elsker denne leken. Den går ut på at en blir valgt til hund og de andre blir harer. Hunden skal prøve og fange en hare, da skal den haren bli til hund og hunden blir til hare. Og sånn fortsetter det. Man må helst leke denne leken i en gymsal, det var det jeg gjorde. Dette er fordi man trenger leker og madrasser, matter, benker osv. Dette skal man bruke og legge ut over hele gulvet slik at man ikke kan trokke på gulvet men løpe og hoppe på ting, det som skjer er at det ikke er lov til og løpe på gulvet bare hele tiden på ting.


Når jeg fortalte dette til barna satt jeg meg ned og snakket rolig og tydelig til alle sammen. Og sørget for at alle barna skjønte hva de skulle gjøre. Jeg delte ut hvem som skulle gjøre hva.


Når vi startet gikk det kjempe flott. Barna var hele tiden i aktivitet og det som er veldig spennende og se under en sånn lek er hvordan barna komuniserer med hverandre på sitt eget språk. Barn har alltid sitt eget lille språk og hvordan de komuniserer med hverandre. Det er noe som er veldig interesangt med barn i aldersgruppen 5 til 6 år som jeg jobber med.


Etter aktiviteten fikk jeg faktisk veldig mye god respons tilbake. Han som har hovedansvaret sa at vi var veldig flinke og hondterte barna utrolig bra. Og om vi ikke gikk på skole ville han ansatt oss på flekken.

Det eneste negative var at vi burde tatt med barna ut på gangen og forklart leken, slik at de ikke ble fortyrret av støyet til den andre gruppen.

Barna kom også bort og sa at de synes det var kjempe gøy og hadde lyst til og leke enda mer.


1 kommentar:

Pernille sa...

kjempe bra alxe, du er flink altså! :D